Dulu, Kini Dan Nanti

Setelah bertahun menceburkan diri di dalam dunia blog. Banyak yang aku dah pelajari, terokai, cuba dan rasai. Sangat banyak untuk aku ceritakan. Dari pengalaman, kenalan, suka duka (err, sangat klise ayat ni), duduk tercongok sambil menatap skrin ajaib ni sampai la entry bercambah ikut musim dan cuaca yang memang tak menentu sejak dua tiga tahun ini.

Cuma sejak aku kembali menyusun atur kehidupan, bangkit dari kecundangnya impian lalu mengubah haluan hidup, aku jadi terlalu sibuk hingga nak mengarang satu dua post pun tak larat. Tiap kali baca update terbaru bloggers timbul satu kejelesan yang tak dapat dibendung namun tak mampu untuk direalisasikan.

Aku sedar yang aku banyak ketinggalan dari segi kemajuan blog berbanding rakan yang lain. Tahun permulaan yang sama tapi pencapaian macam kura-kura. Sekarang ni lagi la. Nak update entry baru macam tunggu budak kecil tumbuh misai. Peluang untuk dapat CPUV yang tinggi telah aku sia-siakan. Kalau tak lebat dah poket aku ni. Tapi Alhamdulillah juga la teknik SEO yang diusahakan telah berjaya menarik pelawat hadir ke blog ini setiap hari. Ok lah , walaupun jumlahnya sedikit daripada tak ada langsung.

Tinggal beberapa bulan untuk akhiri 2014, dan tinggal beberapa hari untuk menuju tahun baru Hijrah dan meninggalkan hari, minggu, bulan yang jauh ke belakang dan tak boleh nak dicapai lagi. Tahun 2014, merupakan tahun paling sibuk aku rasakan. Memang enjoy betul dengan gaya workaholic. Handset pun kekadang tak sempat nak belek. Reply mesej pun kadang kelewatan.

Kecapikan juga mengubah haluan hidup. Apa ingat senang ke nak ubah haluan kapal yang berdesup laju nak ke jurang air terjun. Letih! Makan banyak tenaga. Semua kena start from the beginning. Sekarang ni nak sampai ending dah tapi dengar cite nak ada season baru pulak. Tapi macam malas je rasanya. Family aku dah bising dah. Asyik tanya macam-macam soalan yang aku rasa jawab exam SPM lagi mudah dan tak se-complicated soalan mereka ni. Malas aku nak fikir dan figure semua benda. Baik aku fikir macam mana nak bereskan apa yang tengah aku kerjakan sekarang ni.

Alhamdulillah aku dah capai apa yang tak sepernah seumur hidup aku capai dan apa ingin sangat rasai dah dapat. Walaupun tak semua impian, cita-cita jadi kenyataan. Setidak-tidaknya ada juga yang tercapai daripada langsung tak dapat apa-apa.

Aku rasa malam makin sunyi yang bising bunyi kipas. Tak ada lain. Oh, please. Kelopak mata pun dah berat ni.
Share on Google Plus

About Nur Fannun

Nur Fannun Naznin. Seorang graphic designer. Telah bermula sejak April 2009. Jenis yang simple, selamba, dan berfikiran terbuka. Hidup ini kadangkala sukar dan rumit. Namun ia bergantung pada pemikiran, tindakan dan personaliti kita. Semoga catatan yang terlakar di sini bermanfaat untuk para pembaca sekalian.
    Blogger Comment

5 respon pembaca:

  1. assalamualaikum,,,, semoga lebih maju lagi...

    http://ungguviolets.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Wa'alaikumussalam....ye, harap begitu la..

    BalasPadam
  3. Semoga semua dipermudagka. ^^

    BalasPadam
  4. @ Cik Fafa & Zulhilmitempoyak :
    aamiin..thnks for ur support..

    BalasPadam

Jadi, apa komen korang berkaitan post di atas ini. Silalah komen.
--Sorry terpaksa letak word verification untuk elakkan spam--

Undang-Undang Negara

Ikut suka korang la nak copy paste mana-mana bahagian pun, tapi agak-agak la. Jangan nak menafikan hak aku sebagai penulis artikel ini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih sudi singgah di blog SAFARUN AL- FANNUN. Jangan lupa datang lagi ya!!