Award & Tag Dari Abu Luqman & Caer

Pertama sekali, saya nak minta maaf banyak-banyak pada blogger yang minta saya follow back. Permintaan itu tidak dapat ditunaikan sebab saya tak nak penuhkan ruangan blogger buzz dengan update new entry..kalau majoriti jarang update tak pe..Bagi saya, kalau suka follow, kalau tak suka tak payah follow. Tak payah nak kata i follow u, follow me back. Lagi pun saya ni follower yang betul-betul follow. Jika blog anda saya follow, bererti blog anda berjaya mencuri perhatian saya.

Kedua, saya amat kesal dengan pemahaman sesetengah orang..tak nak baca betul-betul entry..padahal saya DAH BETULKAN, tapi masih juga ada yang tak faham..kepada yang faham SYABAS diucapkan..pick up anda mantop!! Kepada yang tidak faham jangan berkecil hati ya, sekurang-kurangnya saya dapat tahu, bukan semua pembaca faham apa yang saya tulis & cara saya menulis..

Bab award ni atau susun atur blog Pakcik Google tak ada letakkan apa-apa syarat & peraturan!! Jadi, suka hati saya la nak letak & buat macam mana pun. Jangan samakan cara saya dengan cara blogger lain..Kalau sama dengan yang lain PeLANDUK DuA SeRuPA. Sebenarnya saya tak dapat terima anda tidak faham, saya letak soalan tag dulu, link blog lepas tu baru award. Lainlah kalau cara bahagian 1,2,3 penyusunannya lain-lain, maka wajarlah anda tidak faham dan keliru. Ini tak, cara susunan sama. Baiklah lain kali, jika ada sebarang perkara yang anda tidak faham dengan apa yang ingin saya sampaikan, sila kemukakan pertanyaan. Jangan malu-malu..Jangan pandai-pandai buat andaian sendiri.. Sebarang pertanyaan sila gunakan TALiaN HaYat seperti komen, chatbox, YM, formspirng.me dan email.

Kali ni saya dapat award & tag lagi..Seperti anda sedia maklum award, tag & soalan tak dapat dipisahkan..


1. Apa perasaan anda...How u feel
Happy dapat award kali ke-3 dan tag kali ke-2

2. BERITAHU SAPA DAN LINK PEMBERI AWARD INI:-
award ni pemberian dari Abu Luqman

3. Namakan lima nama yang selalu kawan panggil
Rahsia..hehehe..sorry ye saya ni low profile. (^_^)

4. Apa yang anda buat semalam:-
Blogwalking, check email, tengok tv dll yang patut

5. Kenapa ya Abu Luqman suka sangat dengan Kapal Ye ?
Mana la saya tau,dia punya kesukaan..tapi saya teka ye, Mungkin dia ni pernah menyimpan cita-cita nak jadi Navy., mengingati kehebatan melayu zaman dahulu, atau punya hasrat mengembara keliling dunia seperti Panglima Awang, orang yang pertama mengelilingi dunia.

6.
Lima perkara yang membolehkan kita gembira...
Buat sesuatu perkara tanpa paksaan & secara rela, mengembirakan orang, ketawa, tonton atau baca kisah lucu, lupakan hal yg buruk dan sedih, ingat yang peristiwa best, sentiasa berfikir positif..tapi kesenangan dunia yang bawa kepada kegembiraan & keseronokkan hanyalah kesenangan yang menipu semata-mata.

7. APA PERASAAN ANDA MENJADI BLOGGER.
Gembira, seronok, adventure.

8. LAMAN MAYA MANA LEBIH MUDAH DIKENALI FACEBOOK ATAU BLOG?
Facebook la..orang muda, tua, kanak-kanak pun tau..Tv rajin promote, fan 1 Malaysia la, apa-apa rancangan TV sikit-sikit suruh add kami di facebook, di alamat atau search bla..bla..bla.. Blog kurang sikit tak sepopular facebook, lebih pada orang yang selalu online dan celik IT je.

9. Apa sumbangan anda terhadap orang Islam yang ditindas..
Doa (secret weapon only for muslim),  boikot produk musuh islam, jika berkemampuan jadi sukarelawan join misi bantuan kemanusian, beri sokongan moral, beri kesedaran pada masyarakat dan apa-apa yang sepatutnya perlu dilakukan..

Award yang kedua

Alamak kena buat pantun la pulak..aisyehmen..katanya dua kerat pun jadi. Janji ada nama Caer.

Bersenam di pagi hari,
Petang hari singgah di bukit fraser,
Jalan-jalan di siang hari,
Malam hari melepak di blog Caer,

Kebanyakkan orang bila minum ramai-ramai sebut Cheers,
Aku pulak bila datang ke blog Caer selalu sebut, menjenguk Caer, lawat Caer,

Alamak, ni pantun ke apa ni..Pe macam Caer, saya lulus tak? (-_-)
Share on Google Plus

About Nur Fannun

Nur Fannun Naznin. Seorang graphic designer. Telah bermula sejak April 2009. Jenis yang simple, selamba, dan berfikiran terbuka. Hidup ini kadangkala sukar dan rumit. Namun ia bergantung pada pemikiran, tindakan dan personaliti kita. Semoga catatan yang terlakar di sini bermanfaat untuk para pembaca sekalian.
    Blogger Comment

17 respon pembaca:

  1. Terima kasih ye..bunyi macam garang nampak.. BTW ..tak pe bagi pengajaran kat depa ye...

    BalasPadam
  2. Sama2..xda la..cuma luahan je..risau lain kali klu kuarkan entry yg berat & perlukan pemikiran yg mndalam.. ramai yg xdpt fhm..yg ni bru simple..

    BalasPadam
  3. wah
    cantik award kapal tu

    BalasPadam
  4. wee...ade pantun kat sini..best2..

    p/s : caer under stress??ape dah jadi ni??bace entri baru

    BalasPadam
  5. hehehe~~
    rajin dia jawab tag ni~
    bagus2~ :)

    BalasPadam
  6. huhu..same2, esp tang follower tu :)

    BalasPadam
  7. salam..
    seni itu memang indah dan tiada kata-kata yang dapat mengungkapkan betapa indahnya seni itu sendiri. terlalu halus.
    saya menyukai blog anda dan kerana keindahan kata-kata dan curahan rasa yang kadang-kadang mengajak untuk bersama-sama berfikir.

    teruskan usaha menulis. semoga sudi bersahabat. :D

    BalasPadam
  8. to hans : tq..kpal layar..

    to mohd sasuke : hehe..

    to nanajoe : jwb tag senang dr wt entry baru..smpi 2 tjuk tertngguh.. huhu

    to iniaku : kebiasaannya cm tu la

    to rainbow :wasalam,terima kasih.. love thiking..bgus nmpk cm anda fham pe yg sy nk smpikn..salam ukhuwah..(^_^)

    BalasPadam
  9. memang seronok kan jadi blogger....

    BalasPadam
  10. yup..ni la tmptnya kita nk kongsi apa sje dari hati & fikiran..

    BalasPadam
  11. caer bkal jd cikgu..tp still study..biase la xplore byk bnda..best gak main photoshop..editing is fun

    BalasPadam
  12. bila caer hbs study kt mktab tu?

    BalasPadam
  13. salam ziarah..
    agreed with u..hak blogger, hak kita..sabar jew la.. =) nyway suka ngan pantun tu..nice!

    BalasPadam
  14. wasalam, tq sependapat..
    yeke nice..ahaks..ngeh3..

    BalasPadam
  15. hehe pandai jugak buat pantun ye..

    waa kapal tu...

    BalasPadam
  16. aie ske tang bende yg mengembirakan kite:wt sesuatu tanpa paksaan.. biler kene pakse, sume keje mls nk wt.

    BalasPadam
  17. to si para-para : just try wt je..

    to d : yup..xda sapa suka dipaksa & wt keje dgn trpksa..tp rmai org suka memaksa..

    BalasPadam

Jadi, apa komen korang berkaitan post di atas ini. Silalah komen.
--Sorry terpaksa letak word verification untuk elakkan spam--

Undang-Undang Negara

Ikut suka korang la nak copy paste mana-mana bahagian pun, tapi agak-agak la. Jangan nak menafikan hak aku sebagai penulis artikel ini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih sudi singgah di blog SAFARUN AL- FANNUN. Jangan lupa datang lagi ya!!