KE MANA HILANGNYA BLOG SURAH AL-KAHFI???

SALAM semua, baru-baru ni, saya nak masuk blog surah Al-Kahfi tak boleh. sama ada saya melawat tanpa sign in, tetap sama tak boleh masuk, 
lalu, saya cuba email saudara muhammad, then, saya cuba tanya capt bokhari, dia kata mungkin tengah upgrade.
semalam, saya dapat email dari saudara muhammad, ni dia isi emailnya.atas permintaannya saya siarkan di sini.
Salam semula kepada Cik Editor, 

بسم الله الرحمن الرحيم

Tahniah! kerana anda seorang yang mula-mula meng-email saya mengenai perkara ini. Yang lain mungkin tidak teringat menyimpan Email saya. Kesian mereka kerana terpinga-pinga mengenai hal saya.

Saya memang tertunggu-tunggu e-mail dari mana-mana pihak untuk menyampaikan huraian panjang kepada sesiapapun mengenai perkara ini. 

Sebenarnya mungkin ini taqdir bagi saya. Sebab baru-baru ini kerajaan Brunei ada ura-ura hendak mengamalkan undang-undang memerintahkan setiap penyiaran dalam internet hendaklah didaftarkan di bawah undang-undang. 

Pendaftaran ini boleh dibuat dengan mudah, cuma yang susahnya ialah tulisan saya yang mengenai Amerikadan Israel

Jika saya membuat pendaftaran, maka identiti saya akan terdedah kepada Kerajaan. Dan mungkin juga terdedah kepada pihak Amerika, iaitu jika mereka ingin mendapatkan maklumat mengenai saya melalui Mahkamah.

Saya tidak takut identiti saya didedahkan kepada Kerajaan, tetapi buat masa ini identiti saya tidak boleh didedahkan kepada Amerika dan Israel. Perkara ini perlu saya rahsiakan demi kepentingan Dunia Islam sejagat. Aiseymen, perasaannyalah saya. Tapi tolong bayangkanlah perkara ini betul ye. Insya Allah ada manfaat. 

Belum lama sebelum saya menutup blog saya, saya ada membongkar mengenai dengan Greenforce 15 atau angkatan hijau 15 yang ketika ini membuat satu permohonan untuk mendaftarkan dirinya dalam pemilihan wakil rakyat Hulu Selangor. Ia memanggil dirinya dalam laman blognya Pak Uda. Nama yang didaftarkannya di Blognya ( Ramizu) Saya lihat Green Force adalah salah satu badan Freemason atau Dajjal. 


Ulasannya pada blog saya:


Anonymous said...

dengan nama allah yang maha berkasih-sayang. segala puji-pujian bagi allah seru sekalian alam. maha berkasih-sayang.pujian untuk ustaz dalam kajian yang membuka petunjuk baru kepada kami.untuk pengetahuan ustaz ada yang lebih besar lagi rahsia yang tersimpan di borneo yang tersimpan baik.dalam kajian kami.haraap ustaz lanjutkan lagi kajian agar lebih banyak petunjuk baru.harap ustad lebih takut lagi dengan sang pencipta.hayati ayat az-zumar 23.untuk kelebihan petunjuk.sekadar berkongsi, lagi takut kita dengan allah, kasih-sayangnya akan bagi lagi pertunjuk.lagi takut kita lagi dengan allah, seisi alam kena ikut cakap kita serta memberi pertunjuk baru.percayalah usaha ustad hampir sesangat dengan lokasi utama serta tujuan utama serta kami pelik siapakah ustad yang hebat dengan kajian yang hampir dengan lokasi pengawasan kami. perlu lebih membaca keseluruhan kitab-kitab samawi.jangan bersangka buruk dengan kitab-kitab lain kerana kombinasi keseluruhan kitab-kitab akan menemukan jawapan yang paling tepat.ustad adalah pemikir yang baik macam nabi ibrahim idola saya tu.pasti ustad berjaya.satu satu keputusan mestilah disertai dengan rujukan keseluruhan taurat,zabur injil serta al-quraan (sebagai pembeda) bergerak seiring.saya percaya ada banyak perkara yang tidak dapat di buktikan tapi perkara itulah yang lebih menyakinkan ustad dengan hujah ustad.ilmu allah kita pakai bersama. awal-awal agama iqra bacalah.terpujilah ustad kerana menjadi pemikir tentang sesuatu yang seharusnya seluruh umat islam lakukan.sayang pengikut-pngikut orang beriman ramai dari pemikir-pemikir islam yang sudah kepupusan.tahniah ustad.saya sayang ustad.-greenforce15

Ini ulasan saya terhadap ulasannya :


Salam.

Saya berpendapat bahawa dakwah greenforce adalah dakwah kristian. Ataupun juga dakwah dajjal.

Dari awal lagi cara mengucapkan kata nama Allah adalah salah dan menghina nama Allah yang Maha Mulia itu, walaupun mereka tidak menyedarinya. Kerana dengan mengatakaan Allah Maha berkasih sayang greenforce telah menganggap bahawa Allah memerlukan kasih sayang itu. Sedangkan Allah swt sebenarnya tidak memerlukannya tetapi memberikannya.

Ajakan Greenforce untuk tidak meninggalkan kitab taurat zabur dan injil juga adalah Alamat yang jelas kenapa saya mengatakan perkara ini.

Saya juga telah menjelajah GF 15 di dalam goggle. saya dapati Greenforce adalah nama besar syarikat yang mencipta banyak barang-barang ciptaannya sendiri. 

Sila cari di laman web menerusi google.

Selain itu Gf juga mempunyai banyak kelab-kelab tersendiri.

Saya berpendapat GF itu adalah nama samaran Godforce. Atau God Army. Atau junndullah, Mungkin mereka adalah juga sebahagian militan tentera yang ketika ini berperang dengan Iran.

Saya berpendapat Perkataan G yang digunakan oleh Freemason adalah bermaksud juga 6 Manakala 6 bermaksud sex. Manakala G bukanlah bermaksud god. Tetapi Gentile, goat, girls dan juga Gender.

Di dalam al-Qur'an Surah Aali Imran ayat 14 menyatakan.

Di hiasi bagi manusia mencintai Syahwat dari wanita, anak-anak, harta benda daripada emas dan perak .... 

Ayat ini digunakan oleh Iblis dan Syaitan, serta dajjal untuk dijadikan senjata yang paling ampuh untuk menghalang hubungan Manusia dengan Allah swt.

Saya juga telah menjelajahi laman web Angkatan Hijau 15 versi Melayu, di dalam profilenya ternyata ia juga mempunyai, blog-blog tersebut di bawah:

angkatan balatentera alam dan teknologi para rasul

SEMUA SATU KETURUNAN ADAM 

parti iman sedunia 

imam mahadi teknologi rahsia


Ulasan saya terhadap blog-blog itu.

Sekali pandang blog-blog tersebut tidaklah nampak bahayanya, bahkan amat menarik dan mengikut Islam. Namun apabila dikaji asal usul Greenforce. Ternyata ianya bermula dari masyarakat Kristian. Wa iya dzubillahi minzalik.

Terutama dengan blog Parti Iman Se Malaysianya yang sebenarnya mengajak untuk memasukkan semua ugama yang beriman pada Allah dalam satu parti. Apa ertinya ini? satu ugama baru? Wa iyadzu billahi min dzalik.

Anda boleh mencari laman itu di sini:

http://partiimansemalaysia.blogspot.com/

dan yang lain-lain pula disini:

http://kerincibisnis.blogspot.com/

http://padukaramizu.blogspot.com/

http://greenforce15.blogspot.com/

Di dalam paduka Ramizu ia tidak menggalakkan orang menghafal al-Qur'an. Sebaliknya hanya memahami sahaja. Adakah patut? Sedangkan Nabi Muhammad saw sentiasa menggalakkan umat agar membaca, menghafal dan memahaminya. 

Jika tidak hafaz macamana al-Qur'an itu boleh di bawa dalam solat? macamana pula dalam solat yang panjang di tengah malam?

sila lihat pula profile di dalam blognya. Mudah-mudahan bermanfaat. Mudah-mudahan maklumat ini dapat menggagalkan niat yang tidak baik dari GF 15 itu. Amin.

Oleh itu jelas tujuan utama mereka ialah untuk menyatukan semua ugama di dunia menjadi 1 ugama sahaja. (Ugama Baru). Tetapi tujuan ini tidak didedahkan secara jelas namun sudah rancak berjalan di Amerika sehingga sudah ada Universitinya sendiri. Alasan yang mereka nyatakan ialah menghormonikan permasalahan ugama dunia. Ketiga-tiga penganut besar Islam, Yahudi dan Kristian pun sudah banyak belajar di sana. 

Tujuan mereka memang baik, namun ketua mereka bukan Islam. Oleh itu pastinya nanti undang-undang Islam akan banyak diubahsuai mengikut selera mereka.  Undang-undang Islam tidak akan lagi sama seperti undang-undang yang diturunkan. Ugama hanya akan menurut nafsu sahaja semata-mata.

Pada masa itu nanti mungkin gereja dan masjid akan berpinjam-pinjaman, seperti di Indonesia suatu waktu dulu di Jogjakarta, maka turunlah bala Allah di Jogja.

Pada masa ini TPM sudah mengusulkan kepada Mufti-Mufti mengenai badan antara ugama, saya pasti tentu ada hubungannya dengan Greenforce atau GF ini. Oleh itu masyarakat Islam perlu disedarkan mengenai perkara ini. Mungkin TPM tidak tahu niat mereka. 

Jika ketua badan antara ugama ini bukan Ulama, maka rasakanlah nanti macamana dengungannya. Pasti mengemparkan. Dan sudah pasti ketuanya nanti tentu bukan Ulama, kalau ulamapun tentu ulama yang jarang solat berjemaah ke masjid, tapi hanya rajin solat sendiri dirumah. Tidak Hafaz al-Qur'an dan tidak pernah membaca keseluruhan Hadis Rasulullah saw. Membuang pakaian tradisi Ulama dan memakai pakaian Moden. 

Tentu jauh bezanya. Kerana bezanya ialah mereka akan mengatakan Yes or No untuk tuannya dalam setiap masalah. Bila tuannya kata yes, maka akal panjangnya akan cari Yes walaupun Yes tidak ada. Kalau Tuannya kata No, maka akal panjangnya juga akan mencari No, walaupun No sebenarnya tidak ada.

Saya tidak tahu sebenarnya samada pihak Amerika yang memerintahkan Brunei agar setiap Blog perlu di daftarkan di bawah undang-undang, kerana undang-undang itu saya tidak tahu sudah lama ataupun baru dibuat.  

Namun Greenforce dalam ulasannya dalam blog saya ingin benar mengetahui siapa saya. 

Perkara ini juga ada kaitannya dengan al-Qur'an yang saya kaji yang menyuruh saya agar berhenti serta merta buat sementara. Lihat surah al-Bara'ah ayat pertama.  Timingnya memang tepat pada masa ini. 

Mula-mula saya rasa tidak patut meninggalkan pembaca blog saya yang sudah sekian ramai. Kesian. Namun tiba-tiba ada pula berita mengenai perintah pendaftaran Blog melalui undang-undang. Sebagai pihak yang berkerja secara langsung dengan undang-undang, saya memang tidak dapat melanggarnya walaupun sedikit. 

Jadi dengan adanya keserasian al-Qur'an dan juga fenomena arahan kerajaan Brunei menurut undang-undang itu, maka saya pun akurlah dengannya. Jalan yang paling selamat ialah menutup blog sementara dengan serta merta.

Mudah-mudahan perkara ini memberikan kepuasan kepada Cik Editor. Kirim salam kepada semua yang pernah membaca blog saya. Tolong siarkan tulisan ini dalam blog anda. Mudah-mudahan bermanfaat. Dan mudah-mudahan mereka tidak lagi terpinga-pinga dengan kehilangan saya yang tiba-tiba ini. Mohon maaf di atas kehilangan secara tiba-tiba ini. Dan terima kasih yang tidak terhingga kepada Cik Editor kerana memahami saya, sudi menjadi sahabat baik saya dan menyiarkan balasan e-mail ini. Mohon maaf juga kepada semua. Terima kasih kerana membaca dan menyiarkan link blog saya di dada utama blog anda semua.

Sampai jumpa lagi, insya Allah. Assalamu Alaikum Warahmatulullah.
Share on Google Plus

About Nur Fannun

Nur Fannun Naznin. Seorang graphic designer. Telah bermula sejak April 2009. Jenis yang simple, selamba, dan berfikiran terbuka. Hidup ini kadangkala sukar dan rumit. Namun ia bergantung pada pemikiran, tindakan dan personaliti kita. Semoga catatan yang terlakar di sini bermanfaat untuk para pembaca sekalian.
    Blogger Comment

4 respon pembaca:

  1. InsyaAllah, beliau akan selamat..



    Allahuakbar!

    BalasPadam
  2. salam cik editor.
    terima kasih kerana menyiarkan e-mail ini.patutlah sy pun pun xbleh masuk ke dalam laman blog beliau.
    semoga saudara muhammad terus dilindungi dan terus menyampai

    BalasPadam
  3. salam ziarah..
    syukran sis atas perkongsian..m0ga perjuangan saudara kita tetap utuh, walu di medan mana pun..m0ga selamat hendaknya..

    jelas apa yG diperkatakan saudara Muhammad itu, sama ada sedar atau tidak shj..apatah kini negara telah kec0h ngan campurtangan rejim zionis Israel..setuju atau tidak, gerakan inilah pendokong segala gerakan berkaitan...

    BalasPadam
  4. wasalam..blog ni pun sma gak Rahsia-Rahsia Besar Dalam Al-Qur'an.
    semua blog kepunyaan saudara muhammad xboleh diakses.harap dia terima beberapa cdangan sy utk teruskn perjuangnnya..

    BalasPadam

Jadi, apa komen korang berkaitan post di atas ini. Silalah komen.
--Sorry terpaksa letak word verification untuk elakkan spam--

Undang-Undang Negara

Ikut suka korang la nak copy paste mana-mana bahagian pun, tapi agak-agak la. Jangan nak menafikan hak aku sebagai penulis artikel ini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih sudi singgah di blog SAFARUN AL- FANNUN. Jangan lupa datang lagi ya!!